Followers

Monday, August 22, 2011

Ramadhan Barakah Raya Idul Fitri

bismillah,


minggu ini masuknya minggu akhir kita berpuasa
alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar
sehinggalah ada satu perkara yang merungsingkan fikiran anak muda ini





kawan teman sahabat handai



aku sangat menjunjung teman
aku sangat menyayangi teman
aku sangat hormat teman
bagi aku teman adalah segalanya




tapi setuju tak kalau aku cakap
sebaik baik teman adalah sejahat jahat teman
jahat dari sudut dan segi mana aku tak berani nak cakap








aku dah malas nak bercerita tentang masalah yang entah bila
akan ada kesudahannya
walaupn aku sudahpun meletakkan titik noktah dalam cerita tersebut
kenapa ?

kerana aku sudah penat
sudah letih
sudah sangat terluka
sudah dan sudah



aku berdiam
aku membenarkan segala apa yang mereka nak bercakap tentang aku
aku merelakan segala
tapi bukan bermakna untuk dipijak kepala
aku ada pendirian
diam tidak bererti kalah
diam tidak bererti salah
diam bukan membenarkan segala
tapi bagi aku diam adalah segalanya
kenapa ?
sebab mulut manusia bukan kuasa kita nak tutup
bukan kuasa kita nak menyedarkan
bukan kuasa kita nak menegakkan
orang kata 
siapa lagi nak membetulkan keadaan lagi kalau bukan kita sendiri ?
tapi aku kata pulak
macamana pulak kalau orang tu sentiasa nak betul ?
mereka kata
siapa betul siapa salah sebenarnya ni ?



jawapannya
sama sama salah
ye aku mengaku kesalahan aku
aku mengaku sikap aku
dan itu tak bermakna aku tak tau cerita sebenar
sebab cerita sebenar
pokok pangkal duri akar sehingga layu semula
AKU SAJA YANG TAU

kenapa korang tak tau ?
sudah aku terangkan
bagi aku diam adalah segalanya


tapi aku pelik
bila aku berdiam semakin banyak benda yang menghentam
semakin banyak mitos mitos yang menyerang
semakin banyak cerita yang disulam
salah ke aku berdiam ?

aku berdiam sebab aku tau tak ada siapa yang akan mendengar
aku berdiam sebab aku taknak panjangkan masalah
aku berdiam sebab aku tau kebenaran akan mengatasi akhirnya
sampai bila aku nak berdiam ?

sampai bila bila
sebab aku percaya
walau macamana sekalipun
kebenaran tetap akan berada di pihak yang benar





tak kisah
aku sangat tak kisah orang nak hentam aku
aku sangat tak kisah orang nak bercakap belakang aku
aku sangat tak kisah orang nak bercerita pasal pekong aku
aku sangat tak kisah orang nak mereka apa saja cerekarama pasal aku
aku tak kisah orang nak meletakkan kesalahan kat aku
aku tak kisah apa pun
walaupun aku sangat sangat tak berkenan dengan semua sikap
manusia di atas
tapi aku tau
manusia berbeza kan ?
ada pendirian masing masing
ada pendapat masing masing
aku hormat dengan statement itu
aku hormat dengan fakta itu
sememangnya
walau pahit untuk ditelan
nenek aku cakap
yang pahit tu lah penawarnya
hebat kan nenek aku ?
hehe



orang akan bertanya
'eh kenapa dengan minah ni?'
ataupun
'akhirnya jatuh jugak ego kau ekk minah'
cakap lah dan tanya lah apa saja
aiman tak kisah
temey kisah


sebab apa temey kisah
sebab ini cerita temey
bukan cerita aiman






umur aku pada saat ini adalah 19 tahun
sudah cukup matang untuk menghadapi segala liku liku kehidupan ini
alhamdulillah aku masih kuat
walaupun kadang kadang aku tertanya tanya
kenapa ramai sangat suka kacau hidup aku ?
tak apa lah
nampak sangat kat situ aku artis kan ?
bahaha
nak muntah ? silakan
9TEEN years old
kini aku tersedar yang aku masih mentah untuk memberi
komitmen aku terhadap pasangan
aku belum bersedia ke arah yang lebih serius
aku belum sedia menerima 'Adam' sebagai pemimpin aku
aku belum yakin dapat membahagiakan sesiapa
aku belum dapat memberi kesetiaan aku pada sesiapa
aku belum dapat berfikir secara matang tentang 'Adam'
sebab apa ?
sebab aku belum berjaya


biar lah
cinta datang tanpa diundang






apa aku merepek ni syaiton !








maaf aku ber jiwang emas 45 karat pula











maka aku akhiri post aku kali ini
memohon seribu satu kemaafan kepada semua makhluk
yang mengenali dikenali dan terkenali
takut tak sempat pula bila kaki ini menjejakkan kaki ke kampung halaman
maaf dipinta
halal kan segalanya
raya setahun sekali
mintak maaf tak bermaknak setahun sekali
esok lusa mati belum tentu lagi
maka dengan ini
buang yang keruh ambil yang jernih
memaafkan memang mudah
melupakan & menerima semula ?
kelat pahit payau
tak apa lah
berkawan biar beribu
bercinta biar satu








SELAMAT HARI RAYA IDULFITRI
ikhlas maaf zahir dan batin





habis !

1 comment: