Followers

Sunday, December 4, 2011

hari ini aku betol betol ...




bismillah,











hari ini aku betol betol
nampak
hari ini aku betol betol
rasa
hari ini aku betol betol
hidu
hari ini aku betol betol
buat
hari ini aku betol betol
tekad
hari ini aku betol betol
ubah










hari ini
tanpa ragu ragu
aku betol betol tau apa yang perlu aku tau
aku pasti
apa yang betol betol untuk memastikan








sial
sakit tidak terkata kata



Tuhan
terima kasih membuka mata



Hati
terima kasih meneliti



Tangan
terima kasih menunjuk


Mata
terima kasih tidak berdusta


Akal
terima kasih menerima













Harapan
aku tidak akan lagi kenal kau


Janji
aku tidak akan lafaz



Hati
biar aku jaga kau sendiri
kerna aku lebih memahami



Perasaan
Jangan mudah terpedaya
dengan kata kata
yang semuanya dusta , palsu


Ego
aku perlukan kau


Yakin
aku lebih perlukan kau


Amarah
aku tidak perlukan kau


Sabar
Aku sangat sangat perlukan kau


Peluang
Aku tidak kenal kau lagi lepas ini


Pedih
terima kasih menemani


Bahagia
harap kau menanti


Takdir
aku redha







Tuhan
maafkan diri ini sekali lagi















Hari ini
aku akan berdiri atas kaki sendiri

Hari esok
di kaki sendiri lagi

Lusa tulat mapat
hanya aku dan kaki aku
sendiri











Terima kasih

buat aku sedar
buat aku buka mata
buat aku pura pura 
buat aku tidak ada
buat cerita
buat segala mala



Aku sudah tidak kisah

apa orang nak kata
apa orang nak meniliainya
apa orang nak memandangnya



Cakap lah

dusta apa yang kau nak cakap
penipuan apa yang kau nak lakonkan
lakonan apa yang kau nak persembahkan



Kerana

Aku sudah tahu
segala apa yang di dalam
segala apa yang diluar
segala apa yang mendustai
segala apa yang tersurat
segala apa yang tersirat



walau

sebesar kuman
sebesar zarah
kau tidak nampak

Lagi kan sebesar pengorbanan









Tuhan
aku cuma perlukan Engkau
hanya Engkau
Engkau Maha Mengetahui
Engkau Maha Melihat
Engkau Maha Besar









Tuhan
tabahkan diri ini
kuatkan iman hamba ini
tetapkan pendirian ini
sembuhkan luka hati ini





Tuhan
terima kasih menyedarkan
terima kasih kerana menunjuk
terima kasih kerana membuka mata
terima kasih memberi peluang
terima kasih tuhan
Subhanaallah









AKU
hidup aku hanya aku
Tuhan
dan Keluarga










No comments:

Post a Comment