Followers

Wednesday, November 2, 2011

gerimis di lautan



bismillah,






sejak dua tiga ribu menjak nii
asyik keluar air ajaa kat atas tuu
air apa ?






HUJAN lahh
hehe






hujan di luar
menyekat pergerakan aku
nak keluar pergi makan tak boleh
nak jogging petang tak boleh
nak beli cha koii petang petang tak boleh
nak beli air kelapa tak boleh
nak parking motor kat tempat yang tak berbumbung tak boleh
nak basuh baju tak boleh
nak keringkan baju tak boleh
pendek kata
terperuk lah aku kat dalam rumah ini















memang sekarang tengah musim hujan kott
kadang kadang agak tertekan lah jugak
nak merungut pun tak boleh sebab
aku perlukan hujan untuk melenakan tidur malam aku
keke
baru lahh syokkkkkkkkkkkkk !
ingat senang ke nak dapat cuaca yang nyaman kat PD nii ?












aku tak kisah hujan ke tak hujan ke
ehh no !
aku kisah kalau tak hujan !
udang bakar lah aku kat PD nii kan kalau tak hujan !
but i am very appreciate and very thankful to the rain
nama.saya.rain.
keke







sebab
















ini lah sebabnya
memang dulu aku merungut
asyik hujan aja
apa nak buat semua tak jadi
kita manusia pun bila ada dalam condition yang macam lembap lembap
humidity nya macam tak berapa nak selesa
yelah
pakai selipar, selipar basah
pakai baju kurung nak pergi kelas, balik kelas lencun
helmet lembap
rasa macam uncomfortable lahh kan
but
one day nii
i am on my way to seremban
with my member lahh kan
by car with her parents and eira my housemate
then masing masing ketiduran
biasalah cuaca macam tu makin banyak lah lemaknya
keke
but
idk what makes me not to fall asleep
so aku tengok lah kat luar tingkap




subhanallah
what a beautiful rainbow
aku kejut membe aku
haram J lah dia nak bangun
hangguk hangguk aja macam burung belatokk
so aku layan lah blues sorang sorang
keke

rasa excited and calm sangat
dengan pengudaraan air cond kereta yang sejuk
cuaca yang nyaman
diikuti dengan suasana yang sepi
tengok pelangi
gampang kan ? ngee.
sebab aku rasa aku dah lama tak tengok pelangi
last i think when i was at secondary school maybe












so
dear rainbow,
thanks for the beauty of you
keep on the beauty for comforting me
whatever you give and comes to make you appear
i will always waiting for your rainbow-shine













habis !

No comments:

Post a Comment