Followers

Friday, July 15, 2011

tiada lagi pendatang asing

bismillah,






today
tiada lagi istilah 'pendatang asing' dalam hidup aku
setelah hari ini
tanpa bersarapan dengan gagah dan sopan nya
memakai jubah hitam ajaran sesat
menuju ke kelas
seawal 8 pagi
sehingga 12.15 am
mereka bersorak keriangan apabila khabar gembira
bahawasanya duit PT mereka telah berjaya di masukkan ke dalam bank
manakala aku hanya mampu tersenyum hambar
akibat tragedi beg duit aku yang sangat 'bertuah' nasibnya itu


Lalu aku bertekad 
untuk menyiapkan segala nya hari ini
beralaskan chipsmore dan tam tam paket kecil
aku menghabiskan sesi pembelajaran aku pada hari ini
dengan lemah lesu dan longlai nya
dan ka fa la ho yang sangat berselirat dan serabukk nate beghukk belajaa trengkas
menyebabkan aku hampir memaki lect
namun di tahan amarah di dada menuntut keberkatan
lalu mengambil keputusan untuk membunuh diri
siapa lah manusia yang mencipta trengkas ni
kau tau tak kau menyusahkan hidup aku ?
kau tau tak sebab kau aku give up nak belajar sampai rasa nak tukar course ?
Grr

Namun bukan ini yang aku nak sampaikan
apa yang aku nak sampaikan ialah
segala mala petaka urusan penting yang melibatkan aku di cop sebagai pendatang tanpa izin yang sangat hina bapak miskin papa kedana telah pun di selesaikan hari ini
aku dah buat ic baru yang harga nya RM210
tapi akibat muka aku terlalu comel mengalahkan bayi yang baru lahir
maka dikurangkan sebanyak RM110
selamat
bergegas pula ke JPJ membuat lesen tersayang
terima kasih kepada uncle chineese yang sangat hensem kerana telah memberi nombor 
yang mengubah nasib aku daripada lembab kepada cepat
hujan rintik rintik
angin kencang kencang
kereta berpusu pusu
bas kiri kanan
bergegas pula ke bank islam buat kad atm
Alhamdulillah,
s e l e s a i !
siap siap kad cek baki akaun
RM2000+ !
alhamdulillah
rezeki aku
PTPTN dah masuk
tak ada lah aku papa kedana hina lagi
nampak nya gemuk lah aku minggu depan
akhirnya sempurna !

siapa sangka
begitu banyak dugaan yang menguji kesabaran
yang tak tersabar maki hamun semua benda
akhirnya mendatangkan 'pelangi' kepada aku
Alhamdulillah !












esok
nak tengok Harry Potter Part II !
ini lah manusia
pantang ada duit terus boros
maaf
manusia mudah lupa alpa peduli hape !
HAHA





habis !

No comments:

Post a Comment