Followers

Tuesday, April 12, 2011

p e n g o r b a n a n

bismillah

rasa nya, cukup lah sampai di sinii
ber gado, ber tekak, ber fitnah, ber kutok, dan segala apa lagii
sebab akuu
dah malas nak amik tau
atau ber fikir 
pasal kau lagi
sebab aku tau
kau tak kan pernah akan mengakuii nyaa
persoalan yang terlintas dalam fikiran kau mestii macamnii
"siapa suruh kau amik tauu ?"
" siapa suruh kau fikir pasal aku ?"
sebab
jauh di lubuk hatii yang kau cakap bajet nii
aku masih mengharap kau berubah
&
aku masih anggap kau kawan
kalau kau tak nak / tak hingin pon buat untuk aku
buat lah untuk kawan kawan kita yang lain
sesungguhnya, mereka sangat berharap kau berubah
diorang okay ajaa ? tak cakap apa apa ?
nak tauu kenapa ?
sebab diorang semua kesian kat kau
tak sampai hati nak tegur
sayang kat kau
takut kau tak dapat terima
mengharap kan miracle
but miracle will never appear unless you are the one that search for it
kepada kawan kawan yang lain
" maaf, aku dah cuba apa yang aku mampu buat. aku dah buat apa yang korang suruh aku buat. semua nya aku dah buat. selainnya, aku serah kan pada korang. maaf sekali lagi. "

mulai saat ini
aku tak kan kacau hidup kau lagi
mulai saat ini juga
aku tak akan pernah amik tau dalam hidup kau lagi
i know that is the most thing that you wish for
jangan risau,
sebab aku dah tak akan
AKU JANJI

kalau kau rasa kau perlu angkat tangan kau
letak di dada
dongak kan kepala
yes, the victory is yours
sebab
itu saja cara nak buat kau puas
dan aku harap kau puas
dan aku
aku kalah ? aku gagal ?
tidak mengapa, mengalah tak semestinya kalah
beralah tak bermoaksud kalah
sebab
kekalahan dan kekecewaan bukan lah sesuatu kegagalan
tetapi satuu kejayaan yang masih tertunda
lagi pon,
tiada erti buat aku mengalah untuk seorang yang pernah bergelar
s a h a b a t


aku i z i n k a n
aku izinkan kau nak cakap apa pon pasal aku
aku izinkan kau nak cerita apa apa pon pasal aku
aku izinkan kau terus memburukkan aku
aku izinkan kau cerita pekung aku
aku izinkan kau hina aku
aku izinkan kau kutuk aku
aku izinkan kau sindir aku
aku izinkan kau maki hamun aku
aku izinkan kau cerita kat semua orang baik buruk aku
aku izinkan kau buat apa apa pon berkaitan aku

sebab sekurang kurang nyaa akuu tauu
masih ingat lagii kau kat aku
dan terima kasih untuk budi kau melimpah limpah kan aku segunung pahala free
terima kasih kawan (:

k a w a n
aku halal kan segalanya
walau sebesar zarah sekalipon
aku halalkan segala nya
aku tak akan pernah ungkit
aku tak akan pernah minta balasan
aku tak akan pernah minta di bayar
aku tak akan minta apa apa
anggap sajaa lahh ia sebagai hadiah & kenangan dari seorang kawan yang terpaksa pergi dari
muka bumi ini
bukan kawan ?
anggap ajaa lah sebagai kenalan biasa
mungkin.

k a w a n
aku harap kau baca
sebab aku nak kau tau
betapa penting nya kau dulu dalam hidup aku
tapi sayang nyaa
semua tuu dulu
sekarang aku terpaksa pergi
untuk membuat kau puas hati
untuk membuat kau senang hati
sebab aku tau
aku tak bawak apa apa makna

maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki
andai satu hari nanti
kau dapat tauu aku menyahut seruan Ilahi
ringan ringan kan lahh kaki melawat aku dengan tanah menyaluti tubuh ini
jangan menangisi
jangan di sesali
kerana aku sudah pergii
masa tak boleh di putar kembali

semoga kau bahagia kini ..

2 comments:

  1. kawan makan kawan (:
    hehe lama berkawan tapi hati tetap lain2 kan lesboo (:

    ReplyDelete
  2. kawan makan duit kawan laa (:
    berkawan bagai nak rakk tapii tetap tak paham hati kan lesbo ^^

    ReplyDelete